Dolar 32,2032
Euro 35,0118
Altın 2.507,62
BİST 10.741,43
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Ankara 26°C
Az Bulutlu
Ankara
26°C
Az Bulutlu
Sal 28°C
Çar 26°C
Per 17°C
Cum 18°C

2021 YILI OYAK NEMA TAHİMİN YAPILDI! İŞTE İLK TAHMİNİ NEMA ORANI!

2021 YILI OYAK NEMA TAHİMİN YAPILDI! İŞTE İLK TAHMİNİ NEMA ORANI!
8 Kasım 2021 22:15
186.527

2021 YILI OYAK NEMA TAHMİNİ!

2021 Yılına ilişkin ilk OYAK nema tahmini yapıldı.

Sosyal Medya platformlarından Facebook’ta, OYAK Bilgi Platformu grubunun kurucusu ve yöneticisi emekli astsubay İbrahim YUKA, 2021 yılı nema tahminini OYAK Bilgi Platformu grubunda açıkladı.

YUKA, yaptığı açıklamada; 2021 yılı nema tahmini için % 30-36 rakamlarını verdi.

İbrahim YUKA yaptığı paylaşımda “Özelden ve gruptan çok fazla talep geldiği için paylaşıyorum. Lütfen “ALGIYA BAŞLADI” gibi basit cümleler kurmayınız!” sözlerini kullandı.

9 aylık OYAK iştiraklerine ait bilançolara göre yapılan tahminin 2021 yılı son çeyreğinde gelecek bilanço rakamları ile değişebileceği de gelen bilgiler arasında.

 

 

OYAK BİLGİ PLATFORMUNDA nema tahminini açıklanması üzerine üyelerin yaptığı yorumlarda;  nema beklentisinin % 40 ve üzeri olduğu görüldü.

Yorumlarda özellikle açıklanan enflasyon rakamları ile gerçek enflasyon rakamlarının farklı olduğunun vurgulanması da dikkatlerden kaçmadı.

 

ŞUBAT 2022 AYI İTİBARİYLE SON NEMA TAHMİNİNE ULAŞMAK İÇİN TIKLAYINIZ!!!

 

YORUMLAR

  1. ozcan dedi ki:

    Bu tahmin daha çook revize edilir.

  2. sss dedi ki:

    erdemir geçen seneye göre 4 kat kar yapacak ama sen geçen sene %27 verirken bu sene %30-36 vereceksin öyle mi ? 🙂

    1. Ayhan Yegül dedi ki:

      Nema dolar ve euro bazlı gélirler ile enflasyon göz önüne alınırsa en az % 70 kesin olmalıdır.

      1. Ayhan Yegül dedi ki:

        2021 Ocak ayı başında yaşadığım bölgedeki 3+1 132 m2 ev fiyatı 400 bin tl iken 2021 Aralık ayında 850 bin tl oldu.

        1. Adem dedi ki:

          %36 zaten paranın değer kaybı %36 nın üzerinde verirse gerçek nema olur.

          1. Buket dedi ki:

            Yatırımlarınızı biraz erteleyin ve üyelerinizin tatmin edici nema açıklayın bu enflasyon oranına en az 72 üzeri bekliyoruz lütfen dikkate alın bu paralar dagda taşta kazanıldı

        2. Taner dedi ki:

          Ayhan beye katiliyorum yuzde 100.ile 140 vermesi gerekir,hersey 3 4 kat artti basit olarak ekmegi dusunun 1tl den 4 tl cikti

      2. Serkan hato dedi ki:

        Katılıyorum benim tahminim de 72

    2. Bilgin Töremen dedi ki:

      On Numara tesbit olmuş

  3. Zühtü Ezaçekeroglu dedi ki:

    Oyak 2022 Nisan Mayıs ayında %43 ile 47 den az olmayacak bir nema vermesi malı dengeler, görünür enflasyon ve görünmeyen enflasyon ortalaması alındığında üyelere verilmesi gereken en makul oran olacaktır.Birde yönetim kurulu üyeleri emekli olduklarında Oyakta işe başlıyorlar. Bunu sorgulama ihtiyacı duydunuz mu acaba?

    1. Soner dedi ki:

      Enflasyon %25den aşağı gelmeyecek en az yüzde 50-60 arası gelmesi gerekiyor okadar gelse yine zarar

      1. Soner dedi ki:

        Düzeltiyorum minimum yüzde 70 gelmeli enflasyon yüzde 30 uzeri

  4. enes dedi ki:

    Bu kur ile %30-36 versin bir gün durmam %70-80 civarında vermesi gerekiyor, içerideki varlığımız eriyor

    1. haluk dedi ki:

      2 senede dolar bazlı 3te birine indi, bir kere 70-80 verse ne olacak.. geçen sene hisse fiyatından x3 x5 gittiği için herkes köşe oldu, oyaktakiler sadece %27 aldı. soruyorum bu nasıl iş?

  5. Soner dedi ki:

    Enflasyon un iki katından fazla veren OYAK bu sene bakalım yüzde 80 verecek mi?

    1. Erdal Turgut dedi ki:

      %60 versin yeter

  6. Can dedi ki:

    2021 yılı enflasyonu %36,.. olarak gerçekleşti, enflasyonla kıyaslandığında nemanın %42 ve hafif üzerinde açıklanması 2021 beklentilerini kısmen karşılayabilir diye düşünüyorum. Bağlı şirketler bilançolarını açıkladıkça rakamda netleşecektir. Daha yüksek tabi ki daha iyi olur.

    1. Mustafa dedi ki:

      Enflasyon %36 ise bu 2021 nema en az % 70 olmalı. OYAK Enflasyon oranının 2 katı vermeli

      1. Can dedi ki:

        Gönüllerden geçen yazdığınız gibi bir rakam olabilir. Geçen yıl Enflasyonun 12,6 puan üzerinde 2019 için de 8.16 puan üzerinde bir nema açıklandı. Salgının oluşturduğu ekonomik olumsuzlukları yurt dışı hasılatından gelen döviz ile kurdaki artış kısmen karşılasa da 2021 yılı nema – enflasyon korelasyonu önceki bir iki yılda gerçekleşenle benzer bir doğrultuda olacaktır. Sürpriz bir nema oranı hepimizi mutlu eder.

    2. Can dedi ki:

      Haklısınız Mustafa bey, yine de geçmiş yıllardaki nema enflasyon korelasyonunu dikkate aldığımda benim beklentim; %48 – %54 arası bir nema oranı. Sürpriz gerçekleşebilecek bir nema oran herkesi mutlu eder.

    3. bahriyeli dedi ki:

      BEN DE AYNI DÜŞÜNCEDEYİM, BEKLENTİM % 44 – 48 ARALIĞI, RESMİ ENFLASYONUN % 36 AÇIKLANDIĞI ÜLKEDE % 46 ‘DAN AŞAĞI OLMAMASINI BEKLİYORUM. DAHA FAZLASI ELBETTE ÇOK İYİ OLUR. UMARIM TÜM ÜYELERİNİ MUTLU EDECEK BİR NEMA VERİR, SONUÇ NE OLURSA OLSUN OYAK BİZİMDİR, SONUNA KADAR SAHİP ÇIKMAYA DEVAM EDECEĞİZ.

      1. Havacı dedi ki:

        Ne amaçla yazdin bilmiyorum ama, Erdemirin isdemirin hektaşın oyak yatırımın oyak çimentonun geçen seneye göre nekadar kâr ettiğini bi zahmet google a yaz ve gör bakalım. Ondan sonra % 46 mı dersin ne dersin. Öyle kafadan rakam atmakla olmaz. En az % 120 vermesi lazım. Oyak renault. Dragos satışları ve diğer şirketler daha hesaba dahil değil. Erdemir geçen seneye göre % 369 kâr etti (3.5 milyarken bi önceki sene busene Sadece!!! 15 milyar kâr etti, İsdemirin 2.2 milyarken geçen seneki kârı busene 6 milyar kâr etti)

  7. serdar dedi ki:

    2021 senesi için enflasyon bile %38 iken kar payının enflasyondan bile aşağı olması kar edilmediği aksine zarar edildiği anlamına gelir.

  8. Taner dedi ki:

    En az 1 yillik doviz getirisini üzerinde olması gerekir

  9. Dursun dedi ki:

    TÜİK’ in açıkladığı 2021 yılı TÜFE oranı %36.08 . Oyak yıllardır yıllık enflasyonun üzerinde NEMA oranı açıklamıştır. Bu sene grup şirketlerinin karlılıklarıda gözönünde bulundurulduğunda 2021 Mayıs ayında yapılacak olan Olağan Genel Kurulda 2021 yılı NEMA ORANI tahminimce %44 ve üzeri olacaktır.

  10. Dursun dedi ki:

    2021 yılı Oyak Nema Oranı tahminim %69,7.
    1990 yılından günümüze kadar olan süreçte ortalama olarak yıllık enflasyon oranının %1,932 katı oranında artış yapılmış. 2021 yılı enflasyon oranı %36.08×1,932=69,7.
    Ereğli ve İskenderun Demir Çelik’ in 9 aylık karları ve hisse başı getirileri müthiş.

  11. Melahat Atagun dedi ki:

    OYAK üyelerine en az yüzde 40 nema vermeli

    1. ERSOY ÖZDOĞAN dedi ki:

      Ben 2021 nemasının minumum % 55-60 arasında olacağını düşünüyorum.. Bu verilebilecek minumum organdır…

  12. Yahya dedi ki:

    Geçen yıl Erdemir ve İsdemir toplam kâr 6 milyar bu yıl 9 aylık kâr 17 milyar 30 Eylül 2021 dolar kuru 8.88₺ 31 Aralık 2021 dolar kuru 13.11₺ son üç aylık karı da toplardan yaklaşık 20 milyar kâr gelecek. Geçen yıl 6 milyar kara %27 verdiyse bu yıl %144 e tekamül eder. Hektas ve Renault mais gibi şirketlerin karları da hemen hemen aynı olması gereken kâr payı %144 gerisini siz hesap edin. Saygılar

    1. Yahya dedi ki:

      Öyle bilmeden atıp tutmayın. Göstergeler ve rakamlar belli. Milleti %30-40 gibi rakamlara mahkum etmeye çalışmayın. Erdemir ve İsdemir bilançoları döviz üzerinden tutuluyor. Ellerindeki döviz miktarı belli

      1. Serkan dedi ki:

        Katılıyorum.Ev arsa araba vs.fiyatlari en az iki misli artmışken OYAK ta bi zahmet en az 70 80 versin.

      2. Tahsin demir dedi ki:

        Yahya beye cok tesekkur ediyorum Hakiki Gercekleri yazan tek kisisiniz belkide tebrik diyorum allah saglikli uzun omurler versin .
        Millet hesabi bilmiyerek yaziyor,hesap yapamiyanlar yazmayin diyorum hangi beyinle yaziyonuz bilmiyorum .arabam 60 tl idi simdi 300 bin tl oldu ,20 tl lik yag 200 400tl arasi olmus,gida ,altin ,dolar ,benzin ,kira ,ev fiyatlari %300-%500 yukselmis ,150 bin tl alinacak ev 700-900 bin tl olmus alanlar var yanimda bazı insanlar %36- 50 gibi komik rakamlar yazmis ,ya beynleri yikanmis yada parayla algi olusturuluyor ,yazik diyorum askerin parasi yenmemeli hak verilmeli diyorum askerlerimiz emeklilik yasa gelince kalpleri dayananiyor vefat ediyorlar emk maasi almadan zaten ,tekrar yahya beye dogrulari icin sukran larimi sunar mutluluklar diliyorum.

  13. Yahya dedi ki:

    Bu yıl inanılmaz satışlar gerçekleşti. Satışlar döviz bazlı döviz kurundaki yükselişi de hesaba katarsanız karlar inanılmaz gelecek. Enflasyon üzerinden kar beklemeyin. Bu yıl başka bir yıl. Umarım gerçekleri verirler.

    1. Erdal Turgut dedi ki:

      Bence en az, %75 Nema verilmeli. Hakkaniyetin gereği budur!! Ancak %50-55 gibi bile nemayı zor verirler diyorum!!!

    2. Bilgin Töremen dedi ki:

      Psikolojik rahatsızlık sebebi olarak oyak neması beklentisi ile ilgilen bence……….

  14. Adem dedi ki:

    2021 yılı enflasyon%36 çıktığı na göre %70 vermesi gerekir.

    1. Soner dedi ki:

      Yüzde 75 -80 arası bekliyorum

  15. Veysal dedi ki:

    Öncelikle içerdeki paramızın eridiğini herkes görmüştür.Rahmetli Sakıp Sabancı oyak ı bana verin bir ev bir araba vereyim demiş tabiki verilmedi .içerdeki paramız 20 yıldan beri bir ev bir araba parası dahi etmiyor dışarda çalışan bir kişi 20 yılda iki defa taksitle ev alıyor bizimkisi bir ev parası bile etmiyor.Bırakın onu bunu enflasyon dahi yüzde 36.08 gelmişken tahmini yüzde 30-36 deniliyor güldürmeyin kendinizi .Allah aşkına sadece Ereğli Demir çelik borsada 8 liradan 39 liraya, İskenderun Demir Çelik 8 liradan 29 liraya ,bektaş bedelli yaptıktan sonra 6 liradan 16 liraya,OYAK çimento 4 liradan 10 liraya, OYAK yatırım deseniz yeni olmasına rağmen oda çok iyi zarar eden bir kurumunuz olmadığı halde yüzde 30-36 dediğim gibi çok komik yüzde yüz bir kar verilmeli bu ancak idare eder bizim içerdeki paramızı koruyabilmek için saygılarımla biraz düşünürseniz tabiki yan yattı çamura battı demesseniz .

    1. Hüseyin yılmaz dedi ki:

      Agzına saglık, tüm bunları zaten oyak biliyor, ancak bizim akıl sahibi oldugumuza inanmıyor, bizim paramız dolarda olsa 3 katı para edecekti, dilerim bunlarıda gözönünde bulundururlar, enflasyon %84 iken bunun altında bir nema hakkımızın yenilmesi olur, bunuda en iyi oyak bilir. Bu nedenle kaç yıldır erittiğiniz paramızı bukez ezdirmeyin.

    2. murat dedi ki:

      evet kardeşim geçen sene 190 000 tl ye sattığı arabaya şimdi 500 000 tl istiyor bahsettiginiz gibi demir çelik vb. degerini 3 dörte katladı bence en az %100 vermeli lütfen %40-50 olsun gibi yazmayın 27 yıllık personelim şuan 500 000 tl 2+1 ev yapmıyor

    3. hakan dedi ki:

      borsa ile bir alakası yok .borsa farklı bir olay…para eridimi evet katılıyorum

    4. hakan dedi ki:

      oyak borsadan hisse seneti yatırımı yapmıyor…yapsa örnek 1 sene önce tofaş ford oto vs .yapsa idi çalışmadan kaç kat kazanırdı ama gel bunu oyağa anlat.

  16. Hüseyin yılmaz dedi ki:

    Sayın oyak yetkilileri geçen yılda oldugu gibi , kazanç a ragmen bize kar payı vermekten ziyade bir banka getirisi gibi sadece para kaybını bir miktar azaltan türden bir pay verirse bu yıldan sonra , oyak a açılacak dava sayısı oldukça çok olacaktır fikrindeyim, dilerim birkez olsun üyelerine kazandırmayı göze alırlar saygılarımla.

    1. Tahsin demir dedi ki:

      Muhtesem olmus yaziniz teskur.askerin parasi yenmemeli onlar bizim namusumuz koruyucumuz,icerde az parasi olana cok ,cok parasi olana normal verilmeli nema sagolun

  17. hakan dedi ki:

    kardeşim zaten resmi enflasyon bundan fazla ,çok komik rakam bu ,paraların 3/2 si eridi

  18. Erdal dedi ki:

    Gerçek bir yaklaşımla herseyin hemen hemen en az üç katına çıktığı ve gizli enflasyonun da yüzde 87 olduğunu ve de bu durumları yaşamadığımız dönemlerde bile yüzde 50 ye varan kar oranı varken; OYAK bu sene 2021 yılı kar payının minimum yüzde 97 kar payı açıklamak zorundadır. Bu oran OYAK için küçük kalır. Verdiğim rakamın çok üstünde bir kar oranının sürpriz bir şekilde açıklanacağını tahmin etmekteyim.

    1. ERSOY ÖZDOĞAN dedi ki:

      Oyak, 2021 Haziran’ında 2020 yılının neması olarak biz üyelerine hatırımda kaldığı kadar 13 milyar liranın biraz altında bir miktarı bizlere hak edişlerimiz olarak dağıttı. Oyskın lokomotif şirketi Ereğlinin geçen yılki karı pandemi den dolayı Üçbuçuk milyarın biraz üstündeydi. Yani çok düşüktü. Bu yıl, Ereğli ilk 9 ayda yani ilk üç çeyrekte on milyar sekizyüz milyon kar açıkladı.. Borsa aracı kurumlarının yaptıkları değerlendirmeler ve analizlere göre 2022 yılını 16 milyar liranın üzerinde bir kar ile kapatacak (bu tabii tahmin ve
      uzmanların değerlenfirmeleri) yani geçen yıl dağıtılan tüm nema dan 3 milyar fazla. Evet Ereğlinin %52 kadarı Oyakın ama burada önemli olan bu yılki karının geçen yılki karı beşe katlamasıdır. Bu yalnızca Ereğli bağlamında düşünürsek önemli bir gösterge. Oyakın, Ereğlinin dışında borsaya kotalı diğer şirketleri de bu yıl için son derece karşılar ilk üç çeyrek sonuçları itibarı ile.. Bütün bunlar açıklanacak nema oranı açısından bir gösterge teşki etmektedir diğe düşünüyorum.

      1. Sait dedi ki:

        Sadece Ereğli 2021.i 15.5 milyar tl. kâr ile kapattı. İsdemirin 2021 kârı ise 6.2 milyar tl. Bu veriler KAP verileri. Bu durumda 2021 yılına ait dağıtılacak kâr payı ne olur acaba
        Ayrıca borsada hissedarlara hisse başı %400 bedelsiz hisse dağıtacak

  19. Dursun dedi ki:

    Konut fiyatlarındaki artış aralık ayında yüzde 59,6 ile yeni bir rekora imza attı. Endeks değerleri geçen yılın aynı ayına göre ise İstanbul’da yüzde 63, Ankara’da yüzde 55,7, İzmir’de yüzde 58,3 yükseldi.
    Bu veriler, son 30 yılda verilen nemanın enflasyon rakamlarının 1.93 katı olduğu ve şirketlerin karlılıkları göz önüne alındığında 2021 yılı Nema Oranı tahminim % 69.7

  20. ecevit dedi ki:

    Herşeyin üç dört katı yükseldiği dönemde bu nema tahmini doğrumu.

    1. Erdal Turgut dedi ki:

      Sadece Erdemir’in kârı’nın bile %35 nema sağladığı söyleniyor… Toplamda %61 gibi bir Nema verilebileceği, yorumları var… Umarım En az bu kadar olur! Ancak %61 dahi çok düşük bir Nema oranıdır! Nemanın üye rezervlerini REEL olarak koruyabilmesı için kesinlikle en az %85 olması gerekir! Ancak benim tahminim %51’dir.

      1. Hakan dedi ki:

        Erdal kardeş %61 dahi çok düşük reel % 85 olmalı demişsin en sonundada tahminim %51 ‘e razı gelmişsin hiç değilse son cümleyi kurmasaydın oyaktakilerin iştahını kabartıyorsun.Benimde tahminim %71 olması zaruridir diyorum ve OYAK bunu dikkate almalıdır bence alma mazlumun ahını çıkar aheste aheste….

        1. Erdal Turgut dedi ki:

          Hakan Kardeş; Ne diyeyim? O zaman, şöyle söyleyeyim. Aslında keşke, Tüik Enflasyonu, %85 olarak tespit etseydi de, OYAK neması da geçen sene gibi, enflasyonun, 1,5 katı gerçekleştiği gibi, bu sene de: 85×1,5=%127,5 olarak gerçekleşseydi! Yine de olmayacak iş değil aslında… Yıllar önce OYAK neması enflasyon x2,5 civarı olmuştu… Belli mi olur. Belki OYAK yine aynı şeyi yapar! O zaman da: %36 x 2,5 = %124′ nemayla 2022’yi noktalarız! OYAK yetkililerine duyurulur!

          1. Hakan dedi ki:

            Ağzına sağlık olması gereken de bu zaten Erdal kardeş OYAK bunları okuyor bence sadece dikkate almıyor ama eninde sonunda alacak bu şekilde eleştiriler yazıldığı takdirde.

  21. Karacı dedi ki:

    Havacı 24 martta yazmış olduğun yoruma katılıyorum . Borsadaki OYAK şirketleri önceki yıllara kıyasla 4 ila 5 kat kar açıklarken diğer yorumcuların bu yılki nemayı %61-85 arası beklemelerini doğru bulmuyorum . Sanırım OYAK’ı yönlendirmeye çalışıyorlar . Benim tahminim bu yılki nemanın %120-135 arası olacağıdır . Açıklandığında nasıl tahmin ettin diyeceksiniz

    1. Buket dedi ki:

      İnşallah olması gereken bu üyelerin birikimini eritmeyin enflasyon uzaya yol aldı

  22. Sait dedi ki:

    2021 Kar payı için OBP.unda %68 ile %74 aralığında yeni bir güncellem yapılmış. Resmi yıllık enflasyon x2 hesaplamasına uygun. İnşaallah bu oranların altına inmezler..

  23. M.Sedat GÜL dedi ki:

    Bu tahminleri gerçekci yapın açıklamalar yaşanan hayatı temsil etmiyor. Ben pay artırımı yaparken 2013 model volvo s60 aracımı 144.000 tl ye sattım 133000 tl 2/4 ü 4/4 de tamamlamaya kullandım aracımın şimdiki fiyatı 400.000 TL burda yazılan rakamlar algı yaratmasın lütfen.

    1. Erdal Turgut dedi ki:

      Yerden göğe kadar haklısın Sedat kardeşim! Nema kesinlikle ama kesinlikle, %130’dan aşağı olmamalıdır! Böylece, geçen sene verilen, ve üye Rezervlerini, perişan ve tarumar ederek güneş ve lodos görmüş kar gibi eriten, %27’lik düzeyde çok düşük kalan 2020 Yılı nemasının, Üye rezervlerine verdiği zararlar da böylece telafi edilmiş olur!!! YETKİLİLERE DUYURULUR! Ellerini vicdanlarına koysunlar. Emanetlere sahip çıksınlar. Emeklerinizin hakkı olan birikimlerimizi korusunlar derim!!!

      1. Erdal Turgut dedi ki:

        SAYIN, OYAK GENEL KURUL ve YÖNETİM KURULU üyelerine ve yetkililerine, duyurulur::: 3 yıl önce,25-30 YILLIK ORTALAMA BİR ÜYE REZERVİ ile, 15-20 YILLIK bir konut alınabilirken, şu anda, o konutların 1/3’i bile, alınamıyor! Şu anda, 25-30 yıllık ortalama bir üye REZERVİ ile, orta segment bir araba bile zor alınabiliyor! Bu nedenle, 2021 yılı neması, en az %100 açıklanmalı ve hiç olmazsa Üye rezervlerindeki, son 3 yıllık kayıp ve erimenin, yarısı bu yıl telafi edilmelidir! Aynı Şekilde; önümüzdeki yıl açıklanacak, bu yılın neması ile de kaybın diğer yarısı telafi edilmelidir! HAKKANİYETİN VE ADALETİN GEREĞİ BUDUR!

  24. Sait dedi ki:

    2021 yılı OYAK şirket kârlılıklarına bakarsak bir önceki döneme göre en az 4 kat daha yüksek (27.2×4=%108) kâr payı vermesi lazım.

    1. Ahmet Mete dedi ki:

      Çok uçuk rakamlar söz konusu maalesef.Konut ön biriktirim bile %40 verdi,benim beklentim ve duyumum ise %48 brüt nema olacağı yönünde.Net olarak risk primi düşülünce sanırım %46 kılçıksız bir nema oranı olacak.Oyak %80-100 nema kesinlikle vermez veya zaten veremez.Elde edilen kar’ın 1/3 yatırım ve 1/3 borsa’ya koteli şirketlerin temettü ödemeleri için ayrılıyor(Eğer temettü verecekse), 1/3 te üyelere ayrılıyor.Tüm kar’ı üyelere dağıtınca Oyak ne yapacak?Bu sözler benim değil,Oyak içerisinde konuşulanlar bu şekilde.Beklentinizi çok uçuk ve yüksek tutmayınız,hüsrana uğrarsınız.

      1. Havacı dedi ki:

        O bahsettiğin 1/3 ler geçen senede vardı.Ona göre geçen seneki sadece erdemir kârı 3 milyarken bu sene sadece 15 Milyar!!!!!!! Sen %10 al biz hüsran olmayız merak etme.

      2. Erdal Turgut dedi ki:

        Ahmet Mete Kardeş, OYAK Üyesi misiniz bilmiyorum ama, bu açıklamalarınız, pek üyelerin lehine olmamış! Haberiniz varmı sizin son 2-3 yıllık ENFLASYONDAN… Herşeyin fiyatının son 3 yılda; 3’e 4’e katladığından!!! Oysa, OYAK üye rezervleri son 3 yıldır, 2 katına bile ulaşmadı! Hakkaniyet ve adalet gereği, çıtayı düşürmeyin derim… Ayrıca, OYAK Tüzel kişiliği ve Üyelerini, birbirinden bağımsız kişilikler olarak düşünmeniz de doğru değil bilesiniz. Nemayı alan, Rezervleriyle birlikte, OYAK’tan ayrılıyor mu sanki!!! OYAK Üyeliği, A.Ş. üyeliği değildir. Yada Hisse senedi sahipliği de değildir! Oyak’ın, sahibi Bizzat Üyelerdir bilesiniz! Oyak Üye Rezervlerini, Üyenin hisse senedi sahipliği gibi düşünmeniz de doğru değil! NEMA ORANI konusundaki, yorumların tamamını dikkatlice okumanızı tavsiye ederim! Yüksek oranda nema bekleyenlerin tamamı gayet mantıklı bence!!! Geçen yıla göre karlılık ne oranda arttıysa nema da aynı oranda artması gerekir! Mesela Sadece, İhracat Rekoru kıran, Erdemir’in kâr oranındaki artış dahi %30 nema için yeterli olduğu belirtiliyor! SONUÇ OLARAK: Bu sene,OYAK, %100’e yakın bir nema oranı belirlemezse Üye rezervleri iyice PUL’a’ dönecek bilesiniz! LÜTFEN yorumlarımızı yaparken, bu REALİTEYİ, göz önünde bulundurunuz!!!

      3. Hakan dedi ki:

        Yani Ahmet bey OYAK büyük bir ailedir ve üyeleriyle var olmaya devam edecektir. Dolayısıyla OYAK üyelerinin haklarını koruyup kollamak ve gözetmek öncelikli vazifesidir.Gunumuz de yaşanan ekonomik krizde de üyelerin yararına nema oranı verecegi kanaatindeyim, bu yüzden düşük rakamlar telaffuz edipte algı yapmayınız Ahmet Mete bey alma mazlumun ahını çıkar sonradan aheste aheste.

  25. Erdal Turgut dedi ki:

    En az yüzde 100 olmalı ki ana parayı koruyabilsin, gerisi teferruat, bu sene ne kadar çok verirse gelecek seneyi dengelesin,

    1. Erdal Turgut dedi ki:

      Bir üst’teki yorum ( Erdal Turgut24 Nisan 2022, 15:02) bana ait değildir. Ancak Benim adımla yazılmış! Bu yorumu yazanı uyarıyorum::: Senin adın yok mu? Yada cesaretin??? Bir daha benim adımla yorum yazma! (ADMİN’e duyurulur.)

  26. İsmail deniz dedi ki:

    Oyal çimento subat 2021 de 640 milyon dolara TCC Uzak doğu ülkesine satıldığını bilem varmı 2021 nemasında karpayında verilmesi lazım