DOLAR 8,1550
EURO 9,7089
ALTIN 457,33
BIST 1.393
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Ankara 6°C
Çok Bulutlu
Ankara
6°C
Çok Bulutlu
Paz 5°C
Pts 4°C
Sal 12°C
Çar 14°C

SIRA TAZMİNATLARDA!

09.06.2018
59
A+
A-

Sevgili Dostlar; 

Nihayet astsubaylara yapılan büyük bir negatif ayrımcılık daha bitiyor.  Yıllardır mücadelesini verdiğimiz astsubayların göreve başlangıç derecesinin, diğer devlet memurlarında olduğu gibi 9’uncu derecenin 2’nci kademesinden başlatılması husus nihayet gerçekleşiyor. 

Mevcut durumda yüksekokul mezunu meslektaşlarımız, 9’uncu derecenin 1’inci kademesinden göreve başlarken, yapılacak olan düzenlemeyle yüksekokul mezunu meslektaşlarımız 9/1 yerine 9/2’den, 4 yıllık fakülte mezunu arkadaşlarımız ise  8’nici derecenin 1’inci kademesinden göreve başlatılacak. 

ESKİDEN ASTSUBAYLAR NEDEN ERKEN EMEKLİ OLUYORDU? 

Halen görevde olan meslektaşlarımız için de önemli olan bu değişiklik, özellikle  yıllar önce meslekte yaşadığı sıkıntılar, baskılar, mobing  nedeniyle emekli olmak zorunda kalmış bir çok büyüğümüz 1 kademe artışı ile biraz nefes alacak ve hak ettikleri kademe artışını alacaktır. 

Bu konuda asla benci düşünmemeliyiz. Çok değil, daha 2013 yılında Disiplin Kanunu çıkmadan önce bir albay assubaya 21 gün, bir general 28 gün, hatta bir yüzbaşı 7 gün direk oda hapsi cezası verebiliyordu.  Oda hapsi iki dudak arasındaydı. 

Böyle bir ortamda çalışan astsubaylar, günün doldurur doldurmaz hemen emekli oluyordu. Bir diğer konu eskiden asssubaylar birinci dereceye düşemiyordu.Birinci dereceye düşenlerle diğer dereceler arasında günümüzdeki gibi 700 TL. civarında büyük bir fark yoktu. Dolayısı ile emekliliğe hak kazanan bir assubayın meslekte kalmasının bir anlamı da yoktu.

O nedenle günü dolan dilekçeyi veriyordu. 

Ancak yıllar içinde yapılan iyileştirmeler sonucu 1’nci derecenin içi dolduruldu ve maaşlar arttı, oda hapsi kalktı, 1/4 verildi, 100 TL’lik Denge tazminatı alındı. Bunların hiç biri tesadüfen olmadı. Hepsi yıllarca süren mücadelenin eseri.

Bu gün 1/4’ün içi boş diye beğenmiyoruz ama yarın 4800 ek göstergeyi alırsak 1/4’ün önemini o zaman kavrarız. 

 

YILLARCA SÜREN MÜCADELENİN SONUCU ALINIYOR

Hiç kimse durduk yere ” Ya şu assubayların maaşını artırayım, derecelerini yükselteyim” demez! 

Burada en büyük pay TEMAD’ındır. 

Yıllar içinde yapılan çalışmalar, görüşmeler sonuç vermeye başladı. Bir önceki yönetimin son dönemindeki olumsuzluklara, maddi imkansızlıklara ve borç batağında bıraktığı TEMAD’a rağmen, Hamza DÜRGEN başkanlığındaki yeni TEMAD yönetimi  seçileli daha 6 ay olmasına rağmen, tüm enerjisini assubay hakları üzerine yoğunlaştı.  

Ticaret, kooperatif, vakıf, arsa simsarlığı vb. faaliyetleri TEMAD’dan arındırarak esas faaliyet alanı olması gereken assubay haklarına odaklandırdı. 

TEMAD yönetimi göreve geldiği 6 aydan bu güne,  Cumhurbaşkanı, Başbakan, Genel Kurmay Başkanı, MSB, MSB Per. Müdürü, MSB Baş Danışmanı, MSB Müsteşarı, Kara Kuvvetleri Komutanı, Deniz Kuvvetleri Komutanı, Jandarma Genel Komutanı,  Sahil Güvenlik Komutanı, Genelkurmay Personel Başkanı, Kara Kuvvetleri Personel Başkanı, OYAK, SGK Genel Müdürü, SATEM Başkanı, CHP, MHP, İYİ Parti Genel Başkan Yardımcıları ileri görüştü. Bunların hepsi TEMAD sitesinde mevcut. 

İşte bu görüşmeler sonucu bu gelişmeler yaşandı. Görüşmelerde ele alınan iki ana konu tazminatlar ve  başlangıç dereceleriydi. Bu gün itibariyle Başlangıç dereceleri üzerinde muhalefet ve iktidar aynı konuda birleşti ve başlangıç derecelerinin olmaması için bir neden kalmadı. 

Bundan sonraki ana hedefimiz tazminatlarıdır. Yani Sıra Tazminatlara! 

BAŞLANGIÇ DERECESİ KİME NE KAZANDIRIYOR? 

Sevgili Dostlar,

Peki,  Başlangıç Derecesi değiştiğinde ne olacak? Kime ne faydası olacak? 

Evet hepimizin merak ettiği soru bu. Kısaca açıklarsak yüksekokul mezunu assubaylar ve emeklileri 1 kademe artışı alacak.  Yani 1/4 haricindeki her assubay bu artıştan faydalanacak. 

Bu konuda yaptığımız araştırma neticesinde, 

2/3’den 1/1’e düşen assubayın maaşında hizmet yılına göre 500-700 TL. arasında artış, 

3/3’den 2/1’e, 4/3’den 3/1’e düşen assubayın maaşında ise hizmet yılına göre 200-250 TL. civarında bir artış olacak. 

Aynı şekilde çalışan assubaylarda kademe artışı ile derece artışları bir yıl erken olacağından, bir yıl önce bir üst dereceye çıkan çalışan assubayın ek göstergesi de bir yıl önce yükselmiş olduğundan  devamlı bir yıl önden giderek giderek ek gösterge artışı nedeniyle maaşında artışı olacaktır. 

Yapılan kademe artışından 1/4 haricindeki tüm çalışan ve emekli assubaylar faydalanacağı için yaklaşık 120.000 bin emekli, 80.000 çalışan  assubayın kademesinde artış olacak. 

 

HAKLIYIZ, HAKKIMIZI ALACAĞIZ

Burada yaşanılan, bir lütuf değil, haklı mücadelemizin sonucu, hakkımızı almaktır. Başta tazminat olmak üzere diğer haklarımızı da alacağız. Gün birlik olma ve haklarımız için mücadele etme günüdür. Asla  umutsuzluğa kapılmak yok. Umudunu kaybeden her şeyini kaybeder. Bizler haklıyız ve hakkımızı alacağız. 

En  başta ‘Başlangıç Derecelerinin’ gerçekleşmesine odaklanan  TEMAD yönetimine, nihayet bu konuyu gündeme alarak geç te olsa çözüm üreten hükümete, Genelkurmay Başkanlığına ve yıllardır bizler için mücadele veren, konuyu sürekli gündemde tutan ve Başlangıç derecesi, 4800 Ek Gösterge ve Görev Tazminatını CHP Seçim Bildirgesine yazdıran İzmir Milletvekili Sn. Murat BAKAN’a, teşekkür ederim. 

Diğer taraftan, en çok karşılaştığımız soru; 16 yıldır iktidarda olan AK Parti, bu güne kadar neden haklarımızı vermedi de bu gün bunu veriyor? 

Bence bunun iki nedeni var. Birincisi muhalefetin sürekli bu konuları gündeme getirmesi ve muhalefetin devamlı gündemde tuttuğu, seçim bildirgesine aldığı seçim kozlarından birini pasifize ederek seçimlerde avantaj sağlamaktır. Bunun en bariz örneği emekliye bayram ikramiyesidir. 

İkincisi neden ise; konunun ilk elden Genel Başkan Hamza DÜRGEN tarafından, cumhurbaşkanına arz edilmesi ve açıklanmasıdır.

Sizlere bu konuda bir ipucu daha vereyim; Aynı şekilde çok yakında İyi Parti seçim bildirgesini açıklayacak. ve Orada “ASTSUBAYLAR İYİ OLACAK” mesajını da alacağız. 

 

TEMAD HER PARTİ İLE GÖRÜŞMELİDİR

TEMAD HDP hariç, parti gözetmeksizin Ak Parti, CHP, MHP ve İyi Parti ile görüşmeye devam etmelidir. TEMAD  siyasi parti grubu değil, assubayların temsilcisidir. İçimizden her görüşte olan assubayı temsil etmektedir. Dolayısı ile her parti ile görüşmesi gayet doğaldır. Kim assubay haklarını gündeme alıp, elinden geleni yapıyorsa ona saygı duymalıyız.

 Bizler siyasi parti grubu değil, meslek grubuyuz. 

Bundan sonraki ana hedefimiz birlik ve beraberlik içinde kalarak tazminat hakkımızı almaktır. 

 

GÜÇLÜ TEMAD GÜÇLÜ ASSUBAYDIR

Sevgili Dostlar, mevcut yönetim TEMAD’ı borç batağında teslim aldı. Bu duruma rağmen kendi iç kaynaklarından tedarik ettiği gelirle mücadeleye devam etti.  TEMAD’ı maddi olarak da rahatlatmamız gerekir. Bu nedenle cüzzi olsa da TEMAD’a özellikle otomatik ödeme talimatıyla bağış yapalım. 

Üye olmayan emekli arkadaşlarımız, şubelere gidip üye olsun. 

Bir diğer konu da aşağıda bilgilerini verdiğim TEMAD Dergisine mutlaka abone olunuz.  Yılda 4 defa çıkacak dergiye, yıllık  sadece  60 TL. karşılığında abone olabileceksiniz. 

Lütfen TEMAD’a destek olun. Mevcut durumda sizler için mücadele eden başka yasal kuruluşumuz yok. 

Saygılar selamlar.

 

ÖNEMLİ NOT!!!

“Güçlü TEMAD, Güçlü Astsubay” için TEMAD Dergisine abone olunuz…

TEMAD DERGİSİNE NASIL ABONE OLACAKSINIZ? 

Dergimize abone olmak isteyen üyelerimiz; yıllık abonelik için;

1. İş Bankasının TR 45 0006 4000 0014 2300 6431 12 no’lu İBAN Numarasına’’ AD SOYAD ‘’ve ‘’BAĞIŞ‘’açıklaması yazarak en az 60,00 TL. (Basım ve Dergi gönderim ücreti) bağış yapmaları,

2. Banka Dekontunu, derginin ulaştırılacağı adresi, iletişim numarasını, KÜLTÜR MAH. CEMRE SOK. NO:12 KAT:4 KOLEJ/ANKARA adresine göndermeleri veya,

3. Dekont bilgilerini (Ad soyad, tarih, açıklama, bağış miktarı), [email protected] adresine mail göndermeleri halinde abone olabileceklerdir.

 

MSB O TEKLİFİ BAŞBAKANLIĞA GÖNDERDİ! TIKLAYINIZ…

 

 

 

 

 

 

 

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

SIRA TAZMİNATLARDA!

SIRA TAZMİNATLARDA!
09.06.2018
3
A+
A-

Sevgili Dostlar; 

Nihayet astsubaylara yapılan büyük bir negatif ayrımcılık daha bitiyor.  Yıllardır mücadelesini verdiğimiz astsubayların göreve başlangıç derecesinin, diğer devlet memurlarında olduğu gibi 9’uncu derecenin 2’nci kademesinden başlatılması husus nihayet gerçekleşiyor. 

Mevcut durumda yüksekokul mezunu meslektaşlarımız, 9’uncu derecenin 1’inci kademesinden göreve başlarken, yapılacak olan düzenlemeyle yüksekokul mezunu meslektaşlarımız 9/1 yerine 9/2’den, 4 yıllık fakülte mezunu arkadaşlarımız ise  8’nici derecenin 1’inci kademesinden göreve başlatılacak. 

ESKİDEN ASTSUBAYLAR NEDEN ERKEN EMEKLİ OLUYORDU? 

Halen görevde olan meslektaşlarımız için de önemli olan bu değişiklik, özellikle  yıllar önce meslekte yaşadığı sıkıntılar, baskılar, mobing  nedeniyle emekli olmak zorunda kalmış bir çok büyüğümüz 1 kademe artışı ile biraz nefes alacak ve hak ettikleri kademe artışını alacaktır. 

Bu konuda asla benci düşünmemeliyiz. Çok değil, daha 2013 yılında Disiplin Kanunu çıkmadan önce bir albay assubaya 21 gün, bir general 28 gün, hatta bir yüzbaşı 7 gün direk oda hapsi cezası verebiliyordu.  Oda hapsi iki dudak arasındaydı. 

Böyle bir ortamda çalışan astsubaylar, günün doldurur doldurmaz hemen emekli oluyordu. Bir diğer konu eskiden asssubaylar birinci dereceye düşemiyordu.Birinci dereceye düşenlerle diğer dereceler arasında günümüzdeki gibi 700 TL. civarında büyük bir fark yoktu. Dolayısı ile emekliliğe hak kazanan bir assubayın meslekte kalmasının bir anlamı da yoktu.

O nedenle günü dolan dilekçeyi veriyordu. 

Ancak yıllar içinde yapılan iyileştirmeler sonucu 1’nci derecenin içi dolduruldu ve maaşlar arttı, oda hapsi kalktı, 1/4 verildi, 100 TL’lik Denge tazminatı alındı. Bunların hiç biri tesadüfen olmadı. Hepsi yıllarca süren mücadelenin eseri.

Bu gün 1/4’ün içi boş diye beğenmiyoruz ama yarın 4800 ek göstergeyi alırsak 1/4’ün önemini o zaman kavrarız. 

 

YILLARCA SÜREN MÜCADELENİN SONUCU ALINIYOR

Hiç kimse durduk yere ” Ya şu assubayların maaşını artırayım, derecelerini yükselteyim” demez! 

Burada en büyük pay TEMAD’ındır. 

Yıllar içinde yapılan çalışmalar, görüşmeler sonuç vermeye başladı. Bir önceki yönetimin son dönemindeki olumsuzluklara, maddi imkansızlıklara ve borç batağında bıraktığı TEMAD’a rağmen, Hamza DÜRGEN başkanlığındaki yeni TEMAD yönetimi  seçileli daha 6 ay olmasına rağmen, tüm enerjisini assubay hakları üzerine yoğunlaştı.  

Ticaret, kooperatif, vakıf, arsa simsarlığı vb. faaliyetleri TEMAD’dan arındırarak esas faaliyet alanı olması gereken assubay haklarına odaklandırdı. 

TEMAD yönetimi göreve geldiği 6 aydan bu güne,  Cumhurbaşkanı, Başbakan, Genel Kurmay Başkanı, MSB, MSB Per. Müdürü, MSB Baş Danışmanı, MSB Müsteşarı, Kara Kuvvetleri Komutanı, Deniz Kuvvetleri Komutanı, Jandarma Genel Komutanı,  Sahil Güvenlik Komutanı, Genelkurmay Personel Başkanı, Kara Kuvvetleri Personel Başkanı, OYAK, SGK Genel Müdürü, SATEM Başkanı, CHP, MHP, İYİ Parti Genel Başkan Yardımcıları ileri görüştü. Bunların hepsi TEMAD sitesinde mevcut. 

İşte bu görüşmeler sonucu bu gelişmeler yaşandı. Görüşmelerde ele alınan iki ana konu tazminatlar ve  başlangıç dereceleriydi. Bu gün itibariyle Başlangıç dereceleri üzerinde muhalefet ve iktidar aynı konuda birleşti ve başlangıç derecelerinin olmaması için bir neden kalmadı. 

Bundan sonraki ana hedefimiz tazminatlarıdır. Yani Sıra Tazminatlara! 

BAŞLANGIÇ DERECESİ KİME NE KAZANDIRIYOR? 

Sevgili Dostlar,

Peki,  Başlangıç Derecesi değiştiğinde ne olacak? Kime ne faydası olacak? 

Evet hepimizin merak ettiği soru bu. Kısaca açıklarsak yüksekokul mezunu assubaylar ve emeklileri 1 kademe artışı alacak.  Yani 1/4 haricindeki her assubay bu artıştan faydalanacak. 

Bu konuda yaptığımız araştırma neticesinde, 

2/3’den 1/1’e düşen assubayın maaşında hizmet yılına göre 500-700 TL. arasında artış, 

3/3’den 2/1’e, 4/3’den 3/1’e düşen assubayın maaşında ise hizmet yılına göre 200-250 TL. civarında bir artış olacak. 

Aynı şekilde çalışan assubaylarda kademe artışı ile derece artışları bir yıl erken olacağından, bir yıl önce bir üst dereceye çıkan çalışan assubayın ek göstergesi de bir yıl önce yükselmiş olduğundan  devamlı bir yıl önden giderek giderek ek gösterge artışı nedeniyle maaşında artışı olacaktır. 

Yapılan kademe artışından 1/4 haricindeki tüm çalışan ve emekli assubaylar faydalanacağı için yaklaşık 120.000 bin emekli, 80.000 çalışan  assubayın kademesinde artış olacak. 

 

HAKLIYIZ, HAKKIMIZI ALACAĞIZ

Burada yaşanılan, bir lütuf değil, haklı mücadelemizin sonucu, hakkımızı almaktır. Başta tazminat olmak üzere diğer haklarımızı da alacağız. Gün birlik olma ve haklarımız için mücadele etme günüdür. Asla  umutsuzluğa kapılmak yok. Umudunu kaybeden her şeyini kaybeder. Bizler haklıyız ve hakkımızı alacağız. 

En  başta ‘Başlangıç Derecelerinin’ gerçekleşmesine odaklanan  TEMAD yönetimine, nihayet bu konuyu gündeme alarak geç te olsa çözüm üreten hükümete, Genelkurmay Başkanlığına ve yıllardır bizler için mücadele veren, konuyu sürekli gündemde tutan ve Başlangıç derecesi, 4800 Ek Gösterge ve Görev Tazminatını CHP Seçim Bildirgesine yazdıran İzmir Milletvekili Sn. Murat BAKAN’a, teşekkür ederim. 

Diğer taraftan, en çok karşılaştığımız soru; 16 yıldır iktidarda olan AK Parti, bu güne kadar neden haklarımızı vermedi de bu gün bunu veriyor? 

Bence bunun iki nedeni var. Birincisi muhalefetin sürekli bu konuları gündeme getirmesi ve muhalefetin devamlı gündemde tuttuğu, seçim bildirgesine aldığı seçim kozlarından birini pasifize ederek seçimlerde avantaj sağlamaktır. Bunun en bariz örneği emekliye bayram ikramiyesidir. 

İkincisi neden ise; konunun ilk elden Genel Başkan Hamza DÜRGEN tarafından, cumhurbaşkanına arz edilmesi ve açıklanmasıdır.

Sizlere bu konuda bir ipucu daha vereyim; Aynı şekilde çok yakında İyi Parti seçim bildirgesini açıklayacak. ve Orada “ASTSUBAYLAR İYİ OLACAK” mesajını da alacağız. 

 

TEMAD HER PARTİ İLE GÖRÜŞMELİDİR

TEMAD HDP hariç, parti gözetmeksizin Ak Parti, CHP, MHP ve İyi Parti ile görüşmeye devam etmelidir. TEMAD  siyasi parti grubu değil, assubayların temsilcisidir. İçimizden her görüşte olan assubayı temsil etmektedir. Dolayısı ile her parti ile görüşmesi gayet doğaldır. Kim assubay haklarını gündeme alıp, elinden geleni yapıyorsa ona saygı duymalıyız.

 Bizler siyasi parti grubu değil, meslek grubuyuz. 

Bundan sonraki ana hedefimiz birlik ve beraberlik içinde kalarak tazminat hakkımızı almaktır. 

 

GÜÇLÜ TEMAD GÜÇLÜ ASSUBAYDIR

Sevgili Dostlar, mevcut yönetim TEMAD’ı borç batağında teslim aldı. Bu duruma rağmen kendi iç kaynaklarından tedarik ettiği gelirle mücadeleye devam etti.  TEMAD’ı maddi olarak da rahatlatmamız gerekir. Bu nedenle cüzzi olsa da TEMAD’a özellikle otomatik ödeme talimatıyla bağış yapalım. 

Üye olmayan emekli arkadaşlarımız, şubelere gidip üye olsun. 

Bir diğer konu da aşağıda bilgilerini verdiğim TEMAD Dergisine mutlaka abone olunuz.  Yılda 4 defa çıkacak dergiye, yıllık  sadece  60 TL. karşılığında abone olabileceksiniz. 

Lütfen TEMAD’a destek olun. Mevcut durumda sizler için mücadele eden başka yasal kuruluşumuz yok. 

Saygılar selamlar.

 

ÖNEMLİ NOT!!!

“Güçlü TEMAD, Güçlü Astsubay” için TEMAD Dergisine abone olunuz…

TEMAD DERGİSİNE NASIL ABONE OLACAKSINIZ? 

Dergimize abone olmak isteyen üyelerimiz; yıllık abonelik için;

1. İş Bankasının TR 45 0006 4000 0014 2300 6431 12 no’lu İBAN Numarasına’’ AD SOYAD ‘’ve ‘’BAĞIŞ‘’açıklaması yazarak en az 60,00 TL. (Basım ve Dergi gönderim ücreti) bağış yapmaları,

2. Banka Dekontunu, derginin ulaştırılacağı adresi, iletişim numarasını, KÜLTÜR MAH. CEMRE SOK. NO:12 KAT:4 KOLEJ/ANKARA adresine göndermeleri veya,

3. Dekont bilgilerini (Ad soyad, tarih, açıklama, bağış miktarı), [email protected] adresine mail göndermeleri halinde abone olabileceklerdir.

 

MSB O TEKLİFİ BAŞBAKANLIĞA GÖNDERDİ! TIKLAYINIZ…

 

 

 

 

 

 

Kaynak:

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

SIRA TAZMİNATLARDA

19.02.2018
1
A+
A-

04 Ocak 2016

 

Kıymetli Meslektaşlarım;

2015’in son haftası, bizler için oldukça yoğun geçti. 13 yıl önce, 2003 yılında çıkan, Meslek Yüksekokulu Kanunu ile adeta mağdur edilen ve 13 yıldır intibakları yapılmayan assubayların intibakları, 2015’in son haftasında, TBMM Genel Kurulunda görüşülerek yasallaştı.

Defalarca, yıllarca söyledik; yazdık çizdik! Dedik ki; “Askerlerin özlük hakları ile ilgili düzenlemelerin çıkış kaynağı, yasal mevzuat gereği, Genelkurmay Başkanlığıdır. Askeri konularda, Genelkurmayın iradesi dışında hazırlanan, hiç bir kanun teklifi gerçekleşmez. ”

“Bu nedenle ilk temas noktamız, Genelkurmay olmalıdır, onun dışındaki çözüm arayışları, abesle iştigaldir.” dedik, dinletemedik. Kimse bunu Genelkurmay hayranlığı olarak algılamasın, bu durum bir Türkiye gerçeğidir.

Buyurun, size canlı bir örnek;

16 Nisan 2008 tarihinde Meclis toplandı, TBMM’de Genel kurulunda görüşmeler oldu ve tek başına iktidar olan AKP, kendi başına, 1’inci derecenin, 4’üncü kademesini (1/4) assubaylara verdi.

Sonra ne oldu?

Genelkurmay itiraz etti. Aynı meclis, 1 gün sonra toplanarak, 17 Nisan 2008 tarihinde, “tekrir-i i müzakere” yaparak, maalesef assubaylara verilen 1/4′ ünü iptal etti.

0-002.jpg

Aradan 4 yıl geçti ve 22 Mayıs 2012 tarihinde, tekrar 1/4’ü torba kanun ile assubaylara verildi. Ancak bu kez bir farkla oldu. Bu kez teklif, Genelkurmay Başkanlığından geldi.

Burada anlatmak istediğim, siyasi otorite ne olursa olsun, Genelkurmaya rağmen, bir derneği tercih etmez. Siyasetçiler, koskoca TSK dururken, bir derneğin sözleri ile hareket etmez, edemez! Genelkurmay, Türkiyedeki gibi az gelişmiş demokrasilerde, her zaman etkilidir ve denge unsurudur.

İşte intibaklar, gözümüzün önünde, Genelkurmaydan geldiği şekli ile, siyasetçiler tarafından, virgülüne bile dokunulmadan, verilen önergeler kabul edilmeden, 9/2 mevzusu bile eklenmeden geldi geçti.

Kanunlar yapılırken, çıkış noktasında müdahil olmak gerekir. Meclise, komisyona gelince değişecek, çözeriz diyenler sadece martaval okur.

 

EYYAMCI FUTBOL YORUMCUSU GİBİLER…

Bakınız, bir hafta önce intibaklar yapıldı, sözde mücadeleciler gitti, mecliste, “teyzeoğlu ile resim çekilir gibi” milletvekilleri ile resim çekildi, komisyonların bulunduğu bölümde, tabela önünde resimler çekildiler. Güya intibaklara müdahil oluyor ve assubayların istediği gibi çıkmasını sağlıyorlardı.

“Genelkurmay rol çaldı” diye yazanlar, aslında kendileri rol çalıyordu! Yaptıklarının rol olduğunu, kendileri dahil, hepimiz biliyorduk.

Çünkü, yaptığımız görüşmelerde, bizlere aynen şu cevap verilmişti; “Bizim için esas olan kurumdan gelendir, eğer kurumdan gelenin mali yönden bir sıkıntısı yok ise, aynen geçer ve dışarıdan müdahale asla olamaz”

Nitekim olamadı da. Bizzat milletvekilleri ile görüştük. Önergeler verildi. Hiç biri kabul edilmedi. Zaten kabul edilmeyeceğini biz de biliyorduk. Amaç farkındalık yaratarak, iktidarın bir nevi bu konularda ileride zorlanmasıydı.

Hani maçlardan sonra, TV. programlarına çıkan eyyamcı spor yorumcuları olur, maçın yorumunu yapar, “şöyle olsaydı, böyle olsaydı, ben demiştim vs. ” sallar dururlar.

İşte “EMEK HIRSIZLARI DA” tam böyle. EMEK HIRSIZLARI, İş sahadayken, hiç sesleri çıkmaz, maç bitince gol yenince, ahkam keserler, reklam yaparlar, gece yarılarına kadar “goy goyculuk” yaparlar.

Kuzum, hani siz işin mutfağındaydınız?

Madem bu kadar biliyorsunuz, top sahadayken, maç devam ederken, neden müdahil olmadınız?

9/2 neden çıkmadı? Mutfakta pişmeyen yemeği, neden servis etmeye kaltınız?

Dikkat ediniz, hep hikaye anlatırlar, sizler, “EMEK HIRSIZLARININ” hiç, “taslak şöyleydi, biz müdahil olduk, şöyle düzelttirdik, böyle yaptırdık” dediklerini duydunuz mu?

Bizler, hangi milletvekilinin konuşacağını, konuşma metinlerinin içeriğini öncesinden bilirken, camiamıza bilgi verirken, bunlar, ancak bizim yazılarımızdan öğrendikleri ile eyyamcılık yaptılar!

Tıpkı aşağıda paylaşacağım bilgileri alarak, yapacakları “EMEK HIRSIZLIĞI ve EYYAMCILIK” gibi…

 

İNİTBAKLARDAN KAÇ KİŞİ FAYDALANDI?

Değerli Meslektaşlarım;

İntibaklarda, başlangıç derecesinin 9/2 yapılmaması, bazı arkadaşlarımıza hayal kırıklığı yaratmış olsa da, özünde çok önemli bir gelişme. Konuyu araştırdım, İntibaklardan kim ne kadar faydalanmış?, Gelir artışı ne kadar? tek tek araştırdık. İlgili yerlerden, devletin kurumlarından, bu konuda bilgi istedik ve sonuca ulaştık.

İlk önce faydalanalar kimler?

3-133.jpg

İntibaklardan yararlanan assubay meslektaşımızın sayısı; 75.796 kişidir.

Maalesef, hayatta olmayan meslektaşlarımız yerine, intibaklardan faydalan dul ve yetimlerinin sayısı ise 29.346 kişidir.

Toplamda ise 105.142 kişi bu intibaklardan faydalanmıştır.
 

İNTİBAKLARIN MALİ BOYUTU NEDİR?

Evet, bizler için çok kolay görünen, intibak mevzusunun bir önemli ayağı da mali boyuttur. Belki de, Genelkurmay ile hükümet arasında, en çetin pazarlıkların olduğu bölüm mali bölümdür. Zira hükümet, bu tip konularda kılı kırk yararak, mali disiplini bozmamak adına, mali boyutu düşürmek için çok uğraşıyor.

Bu konuda, hükümeti ikna etmenin kolay olmadığını, rahatlıkla söyleyebiliriz. Siz de rakamları görünce, bana hak vereceksiniz.

2-173.jpg

Sadece intibakların aylık maliyeti, 12.985.000 TL. Yani eskinin parası ile aylık maliyet, yaklaşık 13 trilyon.

Yıllık maliyet ise daha da fazla. Tamı tamına 155.820.000. Yani yaklaşık 156 trilyon lira.

Böylesine bir gider için hükümeti ikna etmek çok kolay olmasa gerek.

 

PEKİ İNTİBAKLAR İLE KİMLERİN MAAŞINA, KAÇ LİRA ARTIŞ YANSIYACAK?

En çok dillendirilen konu belki de bu. İntibaklardan bize nasıl bir mali yansıma olacak?

Aşağıdaki tabloda görüldüğü üzere,

İntibaklarda, 5/1’den, 4/1’e yükselecek, 1563 kişiye aylık, 23,68 TL.,

4/1’den, 3/1’e yükselecek, 1948 kişiye, aylık, 221,52 TL.,

3/1’den, 2/1 e yükselecek, 12.441 kişiye aylık, 58,26 TL.,

2/1’den, 1/1’e yükselecek, 36.209 kişiye aylık, 402,85 TL ve

1/1’den, daha üst kademelere yükselen 50.550 kişiden, Lise mezunlarına aylık, 12,53 TL,

2 Yıllık yüksekokul ve 4 yıllık fakülte mezunlarına aylık, 8,3 TL, 3 yıllık yüksekokul mezunlarına 4,15 TL. yansıyacak.

Bir de 5’inci derecenin üstünde olan 2431 kişiyi de eklersek, toplamda; 105.142 kişi bu işten faydalanmış oluyor.

1-192.jpg

Ayrıca çalışan personel bu rakamlara dahil değil. Yaklaşık 97.000 çalışan assubayı da eklediğiniz de, genel maliyet tutarı yaklaşık: 280.172.000 TL’dir.

Yani yapılan intibakın, ne kadar büyük bir maliyeti olduğu ortaya çıkıyor.

 

EMEK HIRSIZLARINA DEĞİL, EMEĞİ GEÇENLERE TEŞEKKÜR…

Yukarıda görüldüğü üzere, bu kadar yüksek maliyetli bir konuyu çözüme kavuşturan, Genelkurmay Başkanı Hulusi AKAR Paşadır.

Yıllardır, astlara karşı olan tarihi duruşu, tipik bakışı, Genelkurmay Başkanımız Sn. Hulusi AKAR Paşa, yerle bir etmiş ve daha göreve başlamasının üzerinden 4 ay geçmeden, İntibak mevzusunu çözmüştür.

İntibakların yanında, yılların kronikleşen, kanserleşen, sorunu “tazminatlar” konusunu da, gerçek anlamda ilk neşteri vuran da kendisi olmuştur.

Kanımca, ilk kez bir Genelkurmay Başkanı, sadece subayların değil, hepimizin komutanı olduğunun ip ucunu verdi. Aidiyet duygusunun pekiştirilmesine vesile oldu.

Asıl devrim budur.

4-094.jpg

Daha önceki bir yazımda, Genelkurmay Başkanının, bizzat bir tuğgenerali assubayların sorunlarını çözmek üzere görevlendirdiğini yazmıştım.

Emek veren Personel Başkanlığına, teknik anlamda çalışan tüm personele, sınıfımız adına teşekkür ederim.

Şimdi biz böyle yazınca “EMEK HIRSIZLARI” hemen zıplıyor, konuyu farklı mecralara çekmeye çalışıyor. Açıkça belirteyim, Genelkurmay Başkanlığı tarafından, 2014 yılında şahsıma verilen, 3 yıllık orduevi yasağı devam ediyor. Yaklaşık 1,5 yılı bitti, ve daha 1,5 yıl sürecek. Tabi bizim bilmediğimiz başka yasak gelmediyse…

Bunu şunun için yazdım; bize yapılan bu muameleye rağmen, düşman olmak, kan davası gütmek yok! TSK bizim kurumumuz ve yuvamızdır. Ast’lar için birilerinin emeği geçiyorsa, olayı şahsileştirmeden, iki konuyu birbirinden ayırt ederek, teşekkür etmek gerekir.

TAZMİNATLAR NE OLDU?

Her zaman olduğu gibi, yapılan çalışmalardan habersiz olanlar, yine pusuda yatıyor. “Bir gelişme olsa da nemalansak” diyen bu “EMEK HIRSIZLARI”, dört gözle haber bekliyor.

Yapılan hiç bir çalışmadan haberleri yok. çalışmanın şu an nerede olduğundan, hangi koşulları içerdiğinden, hükümettin konuya nasıl baktığına dair, hiç bir bilgileri yok. Milleti algı yönetmekle, rol çalmakla suçlarlarken, asıl kendilerinin tek bildiği, i algı yönetimi yolu ile “EMEK HIRSIZLIĞI” yapmak.

Bakın kaç gün oldu, tazminatın “T’sini bile anmıyorlar.

Anarlarsa, millet soru soracak, cevap isteyecek. Bilmedikleri için de cevap veremeyecekler. Dertsiz başlarını ağrıtmaya hiç niyetleri yok.

Nasıl olsa onların yerine bu işi yapanlar var. Yarın tazminatlar çıktı mı, hemen sahiplenip “biz yaptık” demekten geri kalmazlar.

***

Değerli Meslektaşlarım;

Bu güne kadar AKP hükümetinden, eylem yolu ile hiç bir meslek grubu hak alamadı. Ne öğretmenler, ne sağlıkçılar ne de başkaları.

Hatırlarsanız, tekel işçileri bile günlerce eylem yaptı, kışın soğuğunda havuza girdiler, gaz, jop, tomadan tazyikli su yediler, direndiler, yine de tek hak elde edemediler.

Hak alan tüm meslek grupları, diyalog yolu ile bu işi çözdü.
 

Yanlış anlaşılma olmasın. Burada “eyleme karşıymışım” gibi bir algı oluşmasın. Aksine ilk eylemi isteyen bizlere, “eylem isteyen gerizekalı assubaylar” diye dörtlük yazan, eylem karşıtı sözde büyük dava adamları, ölüm orucunda kefen giyip, en önde resim çektirenlerdir.

 

TAZMİNATLARDA NEREDE KALMIŞTIK?

Assubaylara verilecek olan, tazminat konusunda yapılan çalışmalarda, “1’inci derecenin 4’üncü kademesinde olmak, II.Kad. Kd. Bçvş. rütbesinde olmak ve bir fiil 24 yıl çalışmış olmak” gibi kıstasların getirildiğinin öğrenilmesi üzerine, bu hususun giderilmesi için, Genelkurmay Başkanlığı ve başbakanlığa yönelik www.emekliassubaylar.org sitesi mail kampanyası yapmıştı.

5-063.jpg

Kampanya sonucu, Genelkurmay Başkanlığından ilgili birim, site yönetimine “söz konusu kıstasların olmadığına” dair açıklamalarda bulunmuş ve site yönetimi bu hususları duyurmuştu.

Konuyu tekrar araştırdık, evet sözü uzatmayalım; tazminat konusu şu anda Milli Savunma Bakanlığı, Kanunlar Kararlar Daire Başkanlığındaki albayın masasında. Çalışma süresi, II.Kad. Kd. Bçvş. vs. şartı olmadığını, bu kez 90 sicil alma şartı olduğunu bilgileri geldi.

Halen çalışması sürüyor. Muhtemelen, mali yönden yine hükümet ile çok çetin bir pazarlık sürüyordur.

Ancak, şahsen “kıstasların kalktığı yönündeki açıklamaya” karşı, çekincem de devam ediyor. Zaten bu açıklamaların ve bilgilerin, tarafları bir bağlayıcılığı yoktur.

Bakınız! çalışmanın nerede olduğunu açıkça yazdım.

Her başarıdan nemalanmaya çalışanlar, buyursunlar gidip görüşsün, düzelttirsin. “Biz bunu siyasetten alırız” diye ulu orta konuşanlar, işte fırsat, alın da görelim. Alın bunu, alnınınzdan öpelim.

Bizim öğrendiğimize göre, tazminatın adı “Başarı Tazminatı”. Neden makam, veya görev tazminatı değil de Başarı Tazminatı?

Eğer bu tazminat, makam veya görev tazminatı olarak verilirse, daha önce verilen 100 TL. kesilecek. Zaten verilen tazminat 332 TL. önceden verilen 100 TL. kesilirse, bize kalan 232 TL. olacak. Yani rakam üçte bir oranında düşecek.

Muhtemelen, bu kesintinin olmaması ve diğer kamu personelinin assubayları örnek göstererek, tazminat istemelerini önlemek amacıyla, söz konusu tazminat adında değişikliğe gidildi.

Burada en çok sıkıntı yaratacak bölüm; “90 sicil olayı”. Çalışanlar, mesleğin son dönemlerinde sicil almak uğraşacak, sıkıntıya girecek!

Emeklilerin ise, yıllar önce verilmiş sicilleri, yeniden gündeme gelecek, yüzlerce binlerce emekli tazminat alamayınca bilgi isteyecek, davalar açılacak. Özellikle benim gibi jandarmadan emekli olanlarda sicil olayı büyük sıkıntı.

Olması gereken; subaylarda olduğu gibi, hiç bir kıstas getirilmeden, belirli rütbeye gelen her assubay ve emeklisine tazminat verilmesidir.

Peki bu tazminat nasıl hesaplanacak?

Bize gelen bilgilerde, çalışma süresi şartının olmadığı, “1’inci dereceye düşen her Kd. Bçvş.’un 4000 gösterge rakamı üzerinden” tazminat alması yönünde teklifte bulunulduğu, siyasi otoritenin de mutabık kalması durumunda bu hususun yasallaşacağı iletilmiştir.

4000 gösterge rakamının, 0,8379 ile çarpılmasının karşılığı olan, 332 TL. ‘nin emekliler dahil, tüm Kd. Bçvş. rütbesindekilere ödeneceği öngörülmektedir.

Tabi bu konuda, son sözü yine siyaset söyleyecek ve tasarı son şeklini alacak.

9/2 MESELESİ GENELKURMAY TARAFINDAN ÇÖZÜLMELİDİR

Bakınız, 9/2 meselesi, daha ilk günden gazetelerde haber olmaya başladı. Son iki gündür, Aydınlık Gazetesi konuyu gündeme taşıdı. Ardından mail kampanyası başladı.

Genelkurmay Başkanlığının, 9/2 ve tazminat konusunda da, elinden geleni yapmasını ve yeni mağdur kitleler yaratılmasına fırsat vermemesini temenni ediyoruz. Anlaşıldığı kadarı ile bu konu, tazminatlar konusu gibi, uzun süre gündemden düşmeyecek.

Aşağıdaki yazıda görüldüğü üzere, zaten Milli Savunma Bakanının da bu konuda yazılı açıklaması mevcut.

soru-onerge2.jpg

Genelkurmay Başkanımızın, bu konuya, askeri bürokratların daha titiz davranması için, direk olarak müdahil olacağını umuyorum.

İntibaklardan sonra, eğer tazminat ve 9/2 konusu, taleplerimiz yönünde çözülürse, diğerlerinin aksine, Hulusi AKAR paşanın, tarihte ve inanın ast kademenin kalbinde, anıtı dikilir.

TSK’ya karşı olan güçlerin, bu konuları istismar ederek, bizim de kulağımıza gelen, bazılarının açıkça dillendirdiği, “assubayların talepleri ve faaliyetleri konusunda, üniversitelerde, hatta yabancı üniversitelerde tez ve araştırma çalışması” yaptırmak isteyenlere fırsat verilmeden, söz konusu hususların çözüleceğine inanıyorum.

Özellikle, siyasetçiler yerine, intibaklarda olduğu gibi, 9/2 konusunda da komutanlık olarak kendilerinin çözüm getirmesi, birlik ve bütünlüğümüz için çok önemlidir.

Sevgili Meslektaşlarım,

İnanın bu konular 2012 sonunda veya 2013 başında çözülecekti. Verilen sözler vardı. Maalesef, televizyonlara çıkıp, ünlü, medyatik olma peşinde koşanlar yüzünden, onları “Türkiyenin ve medyanın sultanı, hatta Cumhurbaşkanı adayı” gösteren en amiyane tabir ile sorumsuz kişiler yüzünden, sorunlar bu günlere kaldı ve içinden çıkılmaz bir hal aldı. Bu gün, o günlerden kalan sıkıntılar giderilmeye çalışılıyor.

Son sözüm;

“Aydınların, aydınlatamadığı toplumu, soytarılar kandırır”.

Soytarılara itibar etmeyiniz.

 

YAZARIN EKLEMİŞ OLDUĞU YAZILAR
YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.