Dolar 46,0781
Euro 53,1240
Altın 6.397,10
BİST 13.694,19
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Ankara 26°C
Hafif Yağmurlu
Ankara
26°C
Hafif Yağmurlu
Cts 27°C
Paz 27°C
Pts 27°C
Sal 26°C

İRAN’DAN NOKTA ATIŞI! PENTAGON ALARMDA: ABD ASKERLERİ BÖYLE ÖLDÜRÜLDÜ… TRUMP İNTİKAM YEMİNİ ETTİ

İran’ın, Kuveyt’teki “güçlendirilmiş taktik operasyon merkezini” nokta atışı saldırı ile vurdu. Düzenlenen saldırı sonucunda 6 ABD askeri öldü. Şok saldırının detayları ortaya çıkarken ABD Başkanı Donald Trump, intikam yemini etti.

İRAN’DAN NOKTA ATIŞI! PENTAGON ALARMDA: ABD ASKERLERİ BÖYLE ÖLDÜRÜLDÜ… TRUMP İNTİKAM YEMİNİ ETTİ
3 Mart 2026 13:20
525

KAYNAK : HÜRRİYET.COM.TR

ABD ile İran arasındaki gerilim tırmanırken, CNN International çarpıcı detaylar paylaştı. Kuveyt’teki bir sivil limanda kurulan geçici operasyon merkezine düzenlenen saldırıda 6 ABD askerinin hayatını kaybettiği bildirildi.

“HİÇBİR UYARI, HİÇBİR SİREN YOKTU”

CNN’e konuşan bir kaynak, İran’ın doğrudan hedef aldığı operasyon merkezinde askerlerin herhangi bir uyarı almadan saldırıya yakalandığını vurgulayarak, “Hiçbir uyarı, hiçbir siren sesi yoktu” ifadelerini kullandı.

ÖLÜ SAYISI 6’YA YÜKSELDİ

ABD Merkez Komutanlığı (CENTCOM), Pazartesi öğleden sonra yaptığı açıklamada, Şuaiba Limanı’ndaki saldırıda ölen asker sayısının 6’ya yükseldiğini duyurdu. Açıklamada, daha önce kayıp olan iki askerin cansız bedenine ulaşıldığı bildirildi.

“HAVA SAVUNMASINI AŞTI”

ABD Savunma Bakanı Pete Hegseth, saldırının “güçlendirilmiş bir taktik operasyon merkezini” hedef aldığını belirtti. Hegseth, hava savunma sistemlerini aşan “bir” mühimmatın saldırıya neden olduğunu ifade etti.

26 Haziran 2025 (Solda) / 1 Mart 2026 (Sağda) – Kuveyt’te vurulan ABD üssü: Kaynak-Planet Labs

Daha önce olayın insansız hava aracı saldırısı olabileceği yönünde değerlendirmeler yapılmıştı.

BİNANIN ORTASINA DOĞRUDAN İSABET

Kaynaklara göre saldırı, yerel saatle 09.00’dan kısa süre sonra, ofis alanı bulunan üç katlı prefabrik yapının tam ortasına isabet etti. Patlamanın etkisiyle binanın iç kısmı karardı, duvarlar dışa doğru savruldu ve bazı bölümler tamamen koptu.

Saldırıdan saatler sonra bile binanın bazı kısımlarından duman yükselmeye devam etti.

TAHLİYE GECİKTİ, KURTARMA SAATLER SÜRDÜ

Olay sırasında içeride onlarca kişinin bulunduğu belirtilirken, yangın ve enkaz nedeniyle kurtarma çalışmalarının uzun sürdüğü aktarıldı. Kaynaklar, binadaki bazı alanlarda yangının devam etmesi nedeniyle askerlere ulaşmanın zaman aldığını ifade etti.

İLK KAYIPLAR

Hayatını kaybeden askerler, İran’a yönelik cumartesi sabahı başlayan “Destansı Öfke Operasyonu” kapsamında yaşanan çatışmalarda ölen ilk ABD askerleri oldu.

CENTCOM, saldırıda ayrıca 18 askerin ağır yaralandığını açıkladı. Askerlerin kimliklerinin ise ailelere haber verilmeden önce paylaşılmayacağı belirtildi.

GENELKURMAY BAŞKANI’NDAN TAZİYE MESAJI

ABD Genelkurmay Başkanı Dan Caine, hayatını kaybeden askerler için yaptığı açıklamada, “Ülkemizin sunabileceği en iyiler” ve “özverili hizmetin gerçek örnekleri” ifadelerini kullandı.

Caine, “En derin ve içten taziyelerimizi ailelerine, arkadaşlarına ve birliklerine iletiyoruz. Sizinle birlikte yas tutuyoruz ve sizi asla unutmayacağız” dedi.

HAVA SAVUNMASI TARTIŞMA KONUSU OLDU

ABD’nin önde gelen gazetelerinden The Washington Post, İran’ın karşı saldırılarının ardından ABD ordusunda yaşanan kayıpların hava savunma sistemlerine ilişkin ciddi endişeleri artırdığını yazdı.

Washington Post’a konuşan bir kaynak, İran’ın “tam bir misilleme” yürüttüğünü belirterek, gece boyunca “düzinelerce” füze ve insansız hava aracının takip edildiğini aktardı.

Kaynak, bölgedeki atmosferi “gergin ve paranoyak” sözleriyle tanımladı.

CENTCOM, ABD ve İsrail güçlerinin İran’daki savaş gemileri, denizaltılar, füze rampaları ve komuta merkezleri dahil olmak üzere 1000’den fazla hedefi imha ettiğini açıkladı.

Yetkililer, operasyonun İran’ın füze ve insansız hava aracı kapasitesini hızla etkisiz hale getirmeye yönelik “çok agresif” bir strateji olduğunu ifade etti.

Pentagon ve Trump yönetimi içinde ise çatışmanın kontrolden çıkabileceğine yönelik endişelerin arttığı ifade edildi. Üst düzey yetkililer, çatışmaların haftalarca sürebileceğini ve bunun ABD’nin sınırlı hava savunma stoklarını zorlayacağını belirtti.

TRUMP İNTİKAM YEMİNİ ETTİ

ABD Başkanı Donald Trump, “Destansı Öfke Operasyonu”nun başlangıcını duyururken, asker kayıplarına ilişkin, “Bu savaşta sık sık olur” ifadelerini kullandı.

Trump, hayatını kaybeden askerler için yayımlanan mesajda, “ulusumuz için en büyük fedakarlığı yapan” ifadesini kullanırken, kayıpların artabileceğini de belirtti.

Öldürülen ABD askerlerinin intikamının alınacağının sözünü veren Trump, şöyle konuştu:

“Amerika, ölümlerin intikamını alacak ve savaş açan teröristlere en ağır darbeyi indirecek. Bizim ve İsrail’in kararlılığı hiç bu kadar güçlü olmamıştı.” 

ETİKETLER: abd, Asker, ifade, İran, operasyon