Dolar 49,3423
Euro 55,3274
Altın 6.564,91
BİST 12.213,58
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Ankara 22°C
Hafif Yağmurlu
Ankara
22°C
Hafif Yağmurlu
Cum 23°C
Cts 24°C
Paz 25°C
Pts 25°C

TSK PERSONELİNE TERFİ VE HİZMET DÜZENLEMESİ

TBMM’de kabul edilen torba yasa ile emeklilere yönelik düzenlemeler hayata geçirildi. Askeri personel ve turizm çalışanlarına dair önemli değişiklikler de yasalaştı. Yeni uygulamalar çeşitli alanlarda esneklik ve yeni haklar getiriyor.

TSK PERSONELİNE TERFİ VE HİZMET DÜZENLEMESİ
10 Temmuz 2025 23:43
3.914

Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM) Genel Kurulu’nda en düşük emekli maaşının artırılmasını ve Türk Silahlı Kuvvetleri’nde bazı değişiklikleri içeren torba yasa teklifi kabul edildi.

KAYNAK : CUMHURİYET.COM.TR

Bazı Kanunlarda ve 375 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamede Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi görüşmelerinin ardından yasalaştı. Teklifin 6, 12, 13, 14 ve 17. maddeleri çıkarılırken, kalan maddeler kabul edildi.

TSK PERSONELİNE TERFİ VE HİZMET DÜZENLEMESİ

Yasayla birlikte en düşük emekli aylığı 14 bin 469 TL’den 16 bin 881 TL’ye çıkarıldı. Ayrıca, Türk Silahlı Kuvvetleri Personel Kanunu’nda değişiklik yapıldı. Buna göre, korgeneral veya koramiralliğe yükselebilmek için kuvvet harp enstitülerinde komuta ve kurmay eğitiminin başarıyla tamamlanması şartı getirildi.

Zorunlu hizmet ihtiyaçları kapsamında, rütbesinde görevde kalması gereken muharip ve yardımcı sınıf general ve amirallerden her yıl en fazla 60’ı, yeterlik sıralamasında bir üst rütbeye yükselenlerin ardından gelmek kaydıyla, Genelkurmay Başkanlığı’nın görüşü ve Milli Savunma Bakanı’nın teklifiyle Yüksek Askeri Şura kararıyla bir yıl daha aynı rütbede görev yapabilecek.

Hizmet gerekçesiyle gerekli görülen durumlarda, aynı prosedür izlenerek bu sayı 75’e kadar artırılabilecek.

KUVVET KOMUTANLARININ YAŞ HADDİ ARTIRILDI

Yeni düzenlemeye göre, kuvvet komutanlığına atanan orgeneral ve oramirallerin yaş haddi 67’ye yükseltildi. Ayrıca, bu kişilerin yaş haddinin Cumhurbaşkanı tarafından her yıl birer yıl uzatılarak 72’ye kadar çıkarılabilmesine olanak tanındı.

Yasanın yürürlüğe girdiği tarihte tümgeneral, tümamiral, tuğgeneral ve tuğamiral olan muharip sınıf personel için ise korgeneral ve koramiralliğe terfide kuvvet harp enstitüsü eğitimi şartı aranmayacak. Bu kişiler harp akademileri eğitimini tamamlamışlarsa, ilgili öğrenimi başarıyla bitirmiş sayılacaklar.

TURİZM TESİSLERİNE İŞLETME DÜZENLEMESİ

Anayasa Mahkemesi’nin iptal kararı doğrultusunda Turizmi Teşvik Kanunu’nda da değişikliğe gidildi. Buna göre, Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın ücretsiz giriş sağladığı günübirlik tesisler yalnızca Bakanlık Döner Sermaye İşletmesi Merkez Müdürlüğü veya en az yüzde 45 sermaye ortağı olduğu şirketler tarafından işletilecek. Bu tesislerin üçüncü kişilere devri ya da işlettirilmesi mümkün olmayacak.

TURİZM ÇALIŞANLARINA HAFTA TATİLİ ESNEKLİĞİ

İş Kanunu’nda yapılan değişiklikle, turizm sektörünün ihtiyaçları dikkate alınarak hafta tatili uygulamasında esnekliğe gidildi. Kültür ve Turizm Bakanlığı’ndan turizm işletme belgeli konaklama tesislerinde çalışan personelin hafta tatili, işçinin yazılı talebi veya onayıyla hak edilen günü takip eden dört gün içinde kullandırılabilecek.

Bu durumda, hafta tatilinde yapılan çalışmanın günlük normal mesaiye denk gelen kısmı fazla mesaiye dahil edilmeyecek. İşçi, verdiği onayı geri çekmek isterse bunu 30 gün önceden yazılı olarak işverene bildirmekle yükümlü olacak.

ETİKETLER: İş, Kanun, Kuvvet, Turizm, Ük